Archiwum wrzesień 2015


wrz 16 2015 Czy specjalizacja w sklepie zoologicznym...
Komentarze: 0

Zazwyczaj sklep z akcesoriami dla zwierząt kojarzy się z miejscem, gdzie można kupić praktycznie wszystko, co opiekun zwierząt może potrzebować, od misek do wykładania karmy, aż po akwaria i terraria. Jeśli jednak ktoś myśli dopiero o otwarciu tego typu biznesu, warto by wziął pod uwagę skupienie się na grupie produktów przeznaczonych dla jednego lub kilku gatunków.

Siła specjalizacji

Podstawowym atutem, jaki zyskują sklepy zoologiczne koncentrujące się tylko na produktach przeznaczonych dla dajmy na to psów, bądź wyłącznie dla kotów, jest względna łatwość w docieraniu do klientów. Nie jawią się one jako „jedne z wielu”, a wszelkie zabiegi promocyjne można kierować stale do tych samych odbiorców – bez potrzeby rozpraszania się na hodowców rybek, miłośników papug itp.

Oszczędności na starcie

Co istotne, w przypadku sklepów zoologicznych, których asortyment skupia się tylko na jednym z gatunków zwierząt, już na starcie można sporo zaoszczędzić na zatowarowaniu. Nie trzeba ryzykować z zakupem wielu różnych grup produktów dla różnorakich zwierząt. Zamiast tego właściciel skupia się tylko na tych wybranych na starcie (na przykład psach) i uzupełnia stany magazynowe tylko z myślą o nich.

sklepy zoologiczne

Takie podejście pozwala już po pierwszych miesiącach działalności zorientować się jakie grupy asortymentowe sprzedają się najlepiej i wykorzystać tą wiedzę w trakcie przygotowywania strategii dalszego rozwoju sklepu.